10 Tip Bagaimana Untuk Gembira Di Tempat Kerja


Kita perlu menyukai bos kita, setidak-tidaknya hormatilah beliau.

- Kita harus suka dan menghormati rakan-rakan sekerja yang lain.

- Cuba elakkan pertengkaran antara rakan sekerja. Sekiranya wujud sesuatu isu, cari jalan diplomatik untuk menyelesaikannya.

- Tunjukkan contoh yang baik kepada rakan sekerja yang lain. Ini dapat meningkatkan produktiviti kerja dan diri sendiri.

- Senaraikan langkah-langkah yang kita boleh lakukan untuk menjadi produktif dan lakukan ia dengan SEGERA.

- Fokus pada kerja yang penting dan habiskannya dahulu sebelum memulakan kerja yang lain.

- Elakkan borak kosong yang boleh memakan masa terlalu lama.

- Lakukan kerja-kerja persendirian di luar waktu kerja. 

- Dapatkan tidur atau rehat yang cukup untuk mengembalikan tenaga yang telah hilang.

- Bersyukurlah dengan apa yang ada. Bersyukurlah kerana kita mempunyai pekerjaan berbanding mereka yang masih menganggur atau sedang mencari pekerjaan.

 

Tiada ulasan: